poniedziałek, 6 listopada 2023

Kiedy wszystko się wali i wydaje Ci się , że już nie ma nadziei..


Po trudnych miesiącach potrzebowałam ja i mój mąż który mnie wspierał wypoczynku ale stan mojej mamy która w maju przeszła poważną infekcję ( cudem nie skończyło się na szpitalu, chociaż lekarka nalegała uważają, że moja decyzja pozostawienia mamy w domu była nieodpowiedzialna), nie był dobry i nie mogłam ją zostawić samej. A nie możemy liczyć na pomoc rodziny..

Kiedy zbliżał się czas mojego planowanego urlopu nie miałam nadziei na wypoczynek. I wtedy pomoc przyszła ze strony młodszego syna, który nie mieszka z nami ale z racji studiowania miał wakacje.

Zobowiązał się, że zajmie się dziadkami, będzie im przygotowywał posiłki, sprzątał i dotrzymywał towarzystwa. Zatrudniliśmy opiekunkę, która 2 razy dziennie miała pomagać mamie w czynnościach higienicznych i w razie czego była pod telefonem. Dzięki temu mogliśmy wyjechać i się zresetować. Każdy dzień był darem, liczyłam się z tym, że jeśli coś się wydarzy to będziemy musieli wracać następnego dnia.. na szczęście nic takiego się nie stało a po tygodniu syn namówił nas byśmy jeszcze zostali kilka dni... to był dla nas dar! Mama była szczęśliwa, że mogliśmy wyjechać a przy okazji cieszyła się z obecności wnuka...Przez pierwsze 2 dni głównie spałam i patrzyłam na przyrodę, która działa na mnie wyciszająco, kiedy tylko pozwalała aura pływałam śmiejąc się , że stosujemy krioterapię kąpiąc się przy temperaturze 19-21st C.


 


Dla mnie takie chwile są jedynymi kiedy mogę chwycić za jakąś robótkę, w domu niestety już nie mam na to czasu. A najszybciej wyszywa sie na tym co nie potrzeba potem ,,obrabiać,,. Piękno otaczającej przyrody sprawiło, że sięgnęłam po kolejną kurtkę. Spacerując, zbierając moje ukochane polne kwiaty z których robiłam bukiety, układałam w głowie wzór haftu. 




Kwiaty to cudowny temat dla każdego artysty, malować nie potrafię więc realizuję swoje pasje w hafcie 😄




Takie bukieciki są bardzo ulotne, ale zostają na szczęście zdjęcia, które potem służą jako wspomniane wzory...




Czyż ten bukiet nie jest piękny ! :)









Po burzy drzewko które się złamało i przewróciło a często w tym miejscu rozkładaliśmy koc...



Mieliśmy dużo szczęścia...








Nie mamy szczęścia jeśli chodzi o pogodę, ale w zaistniałej sytuacji nie narzekałam tylko cieszyłam się z każdego dnia wypoczynku. Zabierałam kurtkę ze sobą i wyszywałam na niej kwiaty, które podpowiadała mi wyobraźnia.





Tutaj nic nie było zaplanowane :) pełen spontan !






Kiedy było bardzo zimno gospodarze rozpalali ogień w kominku i piekliśmy kiełbasę.


Pewnego razu mieliśmy gościa, ktoś uporczywie domagał się wejścia przez okno :)





Niestety nie byłam zbyt gościnna i nie wpuściłam go do pokoju 😉 za to długo podziwiałam, myslę, że domagał się umieszczenia swego wizerunku na katanie ... może kiedyś..








Wymyśliłam sobie Ważkę, ale nie byłam pewna czy zdążę ją tam umieścić... wyszyłam ją ostatniego dnia pobytu, wieczorem na ostatnia chwilę.


 Katana powędrowała do nowej właścicielki..


Mam nadzieję, że będzie jej długo służyć. Udało mi się jeszcze skończyć obrazek ale pokażę go w innym poście.
Zostały wspomnienia i plany, które muszę modyfikować. 
Udało mi się napisać tego posta po pół roku na komputerze, którego nie włączyłam przez tak długi okres czasu.Jest to czas skradziony, bo powinnam teraz robić inne rzeczy ale uznałam,że muszę się odezwać byście wiedzieli, że żyję ale czasem mi ciężko...
Chcę Wam wszystkim serdecznie podziękować za komentarze, dobre słowa pełne otuchy i obecność na tym blogu. Do następnego razu

59 komentarzy:

  1. Kwiaty polne są cudowne, teraz kiedy nie mam działki to jeszcze bardziej je kocham.Haft na katanie bajeczny.Pozdrawiam, życzę siły, wytrwałości i zdrowia.Szacun dla syna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ula, ja w tym roku nie miałam czasu by chodzić na działkę, robił to mąż. To pierwszy rok kiedy nie siedzieliśmy dla przyjemności na niej...

      Usuń
  2. Wspaniale jest czytać takie wpisy. Cieszę się z takiego obrotu spraw i z tak empatycznego syna. A hafcik bardzo ładny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiem jak to jest kiedy każdy dzień wakacji to dar a każdy dzwonek telefonu budzi lek. Moja córka mówiła mi "mamo jak nie wypoczniesz to nie dasz rady być dobrym opiekunem". Haft wyszedł cudnie a na tego typu materiale haftuje się bardzo ciężko . Pozdrawiam serfecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, wypoczynek psychiczny czasem ważniejszy od fizycznego, ale w tym wypadku wszystko było ważne..

      Usuń
  4. Jeeej, z całego serca podziwiam Twoje hafty na dźinsie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie to jest śliczne. Bukiet, zdjęcia oczywiście. Ale ten haft to majstersztyk. Ależ Ty masz głowę, że to tak umiesz poukładać i przełożyć naturę na haft. I to na dżinsie.

    Dobrze, że udało Wam się odpocząć choć trochę. Pozdrowienia dla Syna i Mamy :). I duuuużo sił. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 🥰 ,nie mam talentu do malowania to chociaż taki dostałam w spadku 😉

      Usuń
  6. Jak dobrze, że wypoczęłaś. Ja znam ten stan, kiedy człowiek idzie resztkami sił. My niestety nie mieliśmy możliwości odpocząć, bo nie było komu zaopiekować się teściem i moją mamą. Ale jestem wdzięczna Bogu za siły, że byliśmy z Nimi do końca Ich drogi. Przepiękny haft. Kwiaty polne są najpiękniejsze. Bardzo je lubię i robię często bukiety. Twoje są prześliczne. Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia i siły:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musiało być Ci ciężko, kiedy człowiek nie ma oparcia w innych a do tego widzisz znieczulicę to wszystkie problemu robią się czasem nie do udźwignięcia...

      Usuń
  7. Przepiękne kwiaty, i te zerwane, i te wyhaftowane. Dużo sił życzę i przesyłam mnóstwo ciepłych myśli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Olu, wiem , że Ty też kochasz kwiaty 😊mnie będzie ich brakować zimą.

      Usuń
  8. Beautiful wildflowers inspired your embroidery work!!
    I love its shapes and beautiful colors
    Hugs from Spain

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękne hafty.

    OdpowiedzUsuń
  10. Katana wyszła przecudnie.... bardzo, ale to bardzo mi sie podoba.... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeej... strasznie podoba mi się tak ozdobiona kurtka jeansowa :) Pięknie wyszło :)
    I bardzo dobrze, że wypoczynek się udał . Może nie było pogody na opalanie, ale za to był tak potrzebny spokój .
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się skończyć kurtkę dla siebie 😉. Każda chwila wytchnienia w mojej sytuacji jest ważna a za opalaniem nie przepadam 😘

      Usuń
  12. Dobrze wychowałaś syna - gratuluję. Wspaniale, wiernie przeniosłaś kwiaty i zioła z bukietu na kurtkę. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama nie wiem czy dobrze Go wychowałam, każdy popełnia błędy ale mam nadzieję, że to co ważne mu przekazaliśmy. Zresztą mój syn jest bardzo empatyczny.

      Usuń
  13. Życzę ci dużo wolnego czasu, a kurteczka przecudna, te polne kwiaty fantastyczne, pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie prezentuje się haft na kurtce, jak niesamowicie się zmieniła :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Po pierwsze będę komplementować talent hafciarski. Przepiękne te polne kwiaty,a ważka taka urocza 🙂a żywe kwiaty również śliczne, doskonale poprawiają humor. Cieszę się że udało się jednak zorganizować urlop i wyjechać. Każdy zasługuje na chwilę wytchnienia. I wspaniale że mogliście liczyć na pomoc Syna! Bloga zaobserwowałam i chętnie będę odwiedzać. Pozdrawiam Monika 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo dziękuję i zapraszam do mnie częściej 😘

      Usuń
  16. Jakie to ważne, by nasze dzieci wspierały nas w potrzebie!
    Dobrze, że udało Ci się wypocząć i nabrać sił. Bukieciki piękne. Tak te komponowane przez Ciebie z żywych kwiatów, jak i te wyszyte na katanie. Wielkie brawa. Życzę Ci, by z Mamą było dobrze, żeby wszystko pomyślne się układało, a Ty byś miała więcej czasu na relaks i pasję :-)
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda, mam nadzieję, że moje dzieci będą mnie wspierać zawsze w ten czy inny sposób ale mają też swoje życie... dziękuję Aniu za miłe słowa ❤️

      Usuń
  17. Brak mi słów aby wyrazić jak bardzo podoba mi się ten haft na kurtce. Dzięki niemu kurtka jest oryginalna, niepowtarzalna. Cieszę się że mogłaś odpocząć i że jednak masz na kogo liczyć w tych trudnych chwilach. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 🙂 haft pozwala mi nie zwariować ale mogę sobie na niego pozwolić w wyjątkowych momentach takich jak wyjazd. A gotowe ubrania nie potrzebują już obróbki.

      Usuń
  18. Tulam mocno. Wiem jak Ci ciężko. Dla nas ten rok był lżejszy, mama się lepiej czuła i też mogliśmy się wybrać na wakacje, odpocząć od wszystkiego. Pozwoliłam też sobie na mniejsze wyjazdy. Bez tego pewnie bym nie wyrobiła... Przepiękny ten haft na kurtce <3 Jesteś mega uzdolniona :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Haft wyszedł rewelacyjnie. Dobrze rozłożony, staranny i delikatny. Ta ważka to taka wisienka na torcie. Dla mnie plus jeszcze taki, że te kwiaty nie uczulają :)
    Wspaniałego masz syna i cudownie, że mogliście z mężem choć trochę wypocząć i pobyć razem. Zdrowia i sił życzę. Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tyle komplementów 😘 no ta ważka to była ,, must have,, ale się udało!. Ciekawe, że zauważyłaś, że te kwiaty nie uczulają! Szok ☺️

      Usuń
  20. Wspaniale , że mogliście wypocząć. Brawo dla młodego , że zajął się dziadkami. Bardzo to doceniam. W Twoich haftach na dżinsie jestem zakochana. Katana oryginalna , a z tyłu dzieło sztuki. Pozdrawiam serdecznie 🪻🙂☺️

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepiękne kwiaty i wyszyte i bukieciki! I zdjęcia również. Super,że udało się wypocząć, to przy opiece jest bardzo ważne dla tego, który się opiekuje. Trzymaj się i oby w końcu wszystko się ułożyło. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  22. cudnie wyszeł ten spontan na kurtce, fajnie, że udało Wam się zresetować i wypocząć. Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  23. Wspaniale, że udało Wam się oderwać choć na chwilę od niełatwej codzienności. Haft na kurtce wyszedł cudny, a ważka to wisienka na torcie. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Kocham polne kwiaty, haft na kurtce wygląda ślicznie, trzeba naładować własne akumulatory by pomagać innym, życzę dużo siły

    OdpowiedzUsuń
  25. Przede wszystkim - wyrazy uznania dla potomka, który postanowił pomóc rodzinie, bo to jednak rzadkość w dzisiejszych czasach. Dobrze wiedzieć, że ma się takie wsparcie w razie czego. Haft przepiękny, kurteczka wygląda teraz nietuzinkowo :). Ważka od razu przyciągnęła mój wzrok, bardzo ożywiła tę haftowaną łąkę, miałaś świetny pomysł.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudowna katana, podziwiam ją i nie mogę sie napatrzeć:) Fajnie że choć na chwilę udało Ci sie wyjechać i odpocząć, takie chwile dla siebie są bardzo ważne:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  27. Ten haft jest niesamowity, bardzo mi się podoba zatrzymałaś tym hafem piękno kwiatów z polnych bukietów, życzę Ci spokoju, pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  28. Dobrze, że znalazła się chwila wytchnienia! Dzięki takim chwilom lepiej się znosi trudy dnia codziennego :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Przepięknie prezentuję się te hafty na kurtce jeansowej :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  30. Wspaniałe bukiety i wspaniale odwzorowałaś je na katanie. Dobrze, że udał Ci się urlop i mogłaś choć trochę odpocząć od trudów życia. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Cudownie, że udało się Wam odpocząć i złapać chwile dystansu :). Taki reset jest bardzo potrzebny. Trzymam mocno kciuki za więcej takich chwil :).

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo Cię lubię i doceniam, toteż żem się pobeczała. hehe Jestem taka dumna z Twojego syna, tak cudownie postąpił, tu nie ma słów, cudowny syn. :) Cieszę się, że piszesz, że znajdujesz też czas dla nas, takie to miłe. W moim życiu też sporo się dzieje i sama widzisz, że mnie mniej na blogach, ale tak staram się pokazywać, bo chcę, byście wiedzieli, że mi zależy, ale różnie mi też to idzie. Tyle masz teraz na sercu, a ja jedyne co mogę, to mocno Cię przytulić, właśnie to robię. Cieszę się, że jesteś, jak ja Wam wszystkim zdrówka życzę, siły i nadal zachwytów nad normalnie pierdołami, bo one potrafią być naszą wielką siłą, właśnie te 'pierdoły'. 
    Kocham Twoje hafty, uważam, że są absolutnie zachwycające i każdy wykonany z otwartym sercem. Dziękuję, że jesteś, że wspierasz, że jesteś takim dobrym człowiekiem i radością w moim życiu, chciałam to napisać. Przytulam mocno. <3

    OdpowiedzUsuń
  33. syn świetnie wychowany tylko pozazdrościć ! Haft przepięknie wyszedł zauroczona jestem:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękne polne kwiaty zarówno w bukietach jak i te haftowane. Wspaniale,że w takim pięknym miejscu mogłaś doładować akumulatory . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  35. Przede wszystkim dziękuję za Twoją wizytę u mnie ♥. Sama przechodziłam taki czas. Opieka nad rodzicami i to z niepełnosprawnościami, jest trudna i bardzo wyczerpująca, i fizycznie, i psychicznie. Życzę Ci dużo siły i cierpliwości, i chociaż króciutkich chwil dla siebie. Syn super! Haft cudowny, pięknie się prezentuje na kurtce :D. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  36. Kochana ! Brawo dla syna, który zaopiekował się Babcią, byście mogli wypocząć !!! Podziwiam Twój haft spontaniczny na kurtce, normalnie zakochałam się w nim...i co ja poradzę ?! Pozdrawiam ciepło :))

    OdpowiedzUsuń
  37. W ten listopadowy dzień pokazałaś kawałek lata - od razu cieplej robi się na sercu gdy tak szaro dookoła:) super, że mogłaś odpocząć, kontakt z przyrodą to zawsze dobry lek... a katana jest niezwykła! Te kwiaty przyciągają wzork, są naprawdę pięknie skomponowane.... :) posyłam życzenia dużo zdrowia dla Ciebie i Twoich bliskich! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  38. Dużo zdrowia dla Twojej mamy i możesz być dumna z syna, że wyrósł na tak wspaniałego człowieka :).

    Cieszę się, że udało Wam się wyrwać na wakacje i choć trochę miałaś odskoczni od dnia codziennego.

    Kwiaty na kurtce wyszły Ci super :).
    Bukiet też był piękny :).

    OdpowiedzUsuń
  39. Piękne zdjęcia - podziwiam hat na kurtce. Może kiedyś będę mieć odwagę aby wykonać haft na ubraniu taki nie wykonany krzyżykami. Na razie się uczę i próbuje - pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Mapa

Wygrałam!

Candy u Anett

Candy u Anett
Wygrałam !

...

Pascha 2021-2022-ZABAWA CAŁOROCZNA

Pascha 2021-2022-ZABAWA CAŁOROCZNA
Zapisy do końca Maja

Sal z biscornu