środa, 19 sierpnia 2020

Rękodzieło i przysłowia-Sierpień




Minęła połowa sierpnia a ja wypoczywam w bardzo malowniczym zakątku, wśród jezior, pól, łąk i lasów, czyli tam gdzie lubię najbardziej. Za każdym razem gdy tu jestem zbieram polne kwiaty na bukiety. Od jakiegoś czasu jestem tutaj przy okazji święta Wniebowziecia Najświętszej Maryi Panny zwanego też: Matki Bożej Zielnej. 
Na tą okoliczność przygotowałam 2 bukiety.



Kiedy zbierałam kwiaty, zioła na ich przygotowanie, pomyślałam, że to co robię wiąże sie z jednym z przysłów w zabawie u Splocika :



1. Jeśli nie możesz mieć tego,  co najlepsze, zrób najlepszy użytek z tego co masz.

Na taki bukiet wybierałam z domowego ogródka najpiękniejsze kwiaty i zioła. Zwykle nie było potrzeby wybierać się na łąki i pola w ich  poszukiwanie.
Na urlopie jest inaczej. Mam ograniczone możliwości :) nie mogę zrywać z cudzych ogrodów, dlatego musiałam wybrać się na spacer by nazbierać kwiatów do bukietu.
Na kępie ziemi rosły słoneczniki, wiec zapytałam właścicielki czy mogę kilka zerwać. Pozwoliła mi prosząc bym zrobiła taki i dla niej :)


Powiedziała mi potem, że miała najpiękniejszy bukiet :)
Szkoda aby sie zmarnowały wiec podpowiedziałam jej że mozemy je zasuszyć dzieki temu zostaną z nami na dłużej :)


Jutro kolejny dzień urlopu, który powoli się kończy. Tym razem pogodę miałam jak w Chorwacji wiec wykorzystałam ile sie da czas na pływanie, które kocham
 najbardziej :)
Dziękuję za Wasze komentarze pod poprzednimi postami, jestem zmęczona ale takim zdrowym wysiłkiem fizycznym, a leniuchowac będę zimą 😁
Wszystkim Wam życzę dobrej nocy ❤️




44 komentarze:

  1. Zanim pójdę spać, to muszę jeszcze to napisać - Bukiety przepiękne, wcale się nie dziwię, że nie było piękniejszego :) Pozdrawiam i również życzę dobrej nocy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne bukiety! Z tego co natura dała.Piękne przysłowia. Wypoczywaj,pływaj, Wykorzystaj ten piękny letni czas!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne bukiety! To wypoczywaj i spędzaj czas jak lubisz. Przyjemności:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne bukiety! Takie z polnych kwiatów lubię najbardziej. Przypomniałaś mi, że powinnam już zrobić jesienne wianki;)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój kościelny bukiecik przy Twoim to było skromna maleństwo :) Piękne bukiety zrobiłaś Małgosiu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gorgeous flowers and lovely bouquets.
    Kisses

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie bukiety. Mnie właśnie takie z polnych kwiatów najbardziej się podobają.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne bukiety! Wypoczywaj ile tylko możesz :-)
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładne bukiety, akurat byłam na to święto w domu i mama też chodziła i przygotowywała taki bukiecik z kwiatów.

    Zapraszam: czytanko.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Udanego i spokojnego wypoczynku :)

    Uściski

    OdpowiedzUsuń
  11. Piekne kwiaty, ta jarzebina jest cudna.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam polne kwiaty. Twoje bukiety są śliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przecudne! Ciekawa jestem jak Wam się zasuszą, jeśli kolory się ładnie utrzymają, to będą fantastyczne dekoracje na zimowy czas :).

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne bukiety zrobiłaś :).

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow, bukiety eleganckie, pięknie pasują do zabawy.Czy ta jarzębina zaschnie ?

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne te bukieciki i super pomysł z zasuszeniem. Cieszę się że urlop udany i baterie si e ładują na zimowy czas.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Też suszę rośliny. Uwielbiam zapach suszonych bukietów.

    OdpowiedzUsuń
  18. Sliczne te bukiety. ogniste kolory mnie zachwycają. Jesien zawsze nastraja mnie na słoneczniki i jarzębinę :)Nie dziwię się, że pani chciała też bukiet dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nádherná kytice!
    Hezký víkend. Romana

    OdpowiedzUsuń
  20. Sielsko anielsko, uwielbiam takie bukiety :) miłego wypoczynku :)

    OdpowiedzUsuń
  21. prześliczne te Twoje bukiety oba :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wykonałaś przepiękne bukiety i wspaniale w ten sposób zinterpretowałaś przysłowie. :)
    Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
    Miło mi, że bawisz się u mnie. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  23. El ramo es precioso!!secándose pueden servir para hacer cosas yo las secaba antes y las guardaba en las páginas de los libros.
    Un fuerte abrazo

    OdpowiedzUsuń
  24. Witaj dojrzałym latem
    Ja też zrobiła okazały bukiet polno-ogrodowy. Od tygodnia wisi nad moimi drzwiami
    Twoje są zachwycające
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  25. Przepięknie!!! Uwielbiam takie bukiety:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Bukiet absolutnie piękny ! Kocham kwiaty :) Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękne bukiety, bardzo mi się podobają:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Czas lata, to nie tylko uciążliwe upały. Świetnie nie pokazałaś to co najpiękniejsze!!!
    Serdeczności zostawiam po długiej przerwie:))

    OdpowiedzUsuń
  29. Bukiety są przepiękne, już dawno takich "zbieranych" nie widziałam :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo ładne bukieciki. Kojarzą mi się z późnym latkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Cudowne bukiety i najlepiej zinterpretowane splocikowe przysłowie:)
    wypoczywaj:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Przepiękny bukiet. Bardzo lubię takie. Dobrze,że pogoda dopisuje. U mnie w tym roku lata nie było : w maju przez tydzień po 27 stopni(tutaj to upały) i jeden dzień ciepła w sierpiu. Teraz nadszedł czas huraganów, a temp. nawet 14 stopni brr

    OdpowiedzUsuń
  33. Bukiety cudne, takie polne kwiaty i zioła lubię najbardziej 😊🌷
    Miłego wypoczynku Małgisiu,ładuj akumulatorki 😎😊

    OdpowiedzUsuń
  34. Such a sweet bouquet. Sunflowers make me happy.
    Amalia
    xo

    OdpowiedzUsuń
  35. Prześliczne wiązanki,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  36. Jak ja lubię takie sielskie bukiety. Kwintesencja uciekającego lata!

    OdpowiedzUsuń
  37. Mnie się przypomniało przysłowie: jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma. Ja często cytuję przysłowia, bardzo lubię, że mi się przypominają :-)

    OdpowiedzUsuń

Mapa

Wygrałam!

Candy u Anett

Candy u Anett
Wygrałam !

...

Pascha 2021-2022-ZABAWA CAŁOROCZNA

Pascha 2021-2022-ZABAWA CAŁOROCZNA
Zapisy do końca Maja

Sal z biscornu