wtorek, 26 maja 2020

Mama

Mamo, smutno tu i obco
Drzewa inne rosną,
I ciszy nikt nie zna tu
Mamo, nie myśl, że się skarżę
Żal mi tylko marzeń
Dziecięcych dni, moich dni
Widzę znów nasz dom,
Ciebie mamo w nim
Wspominam stary klon,
Ciemny i wysoki jak dym
Mamo, wołam twoje imię
Znowu jesteś przy mnie
Jak za dawnych lat
Mamo, w sercu cię kołyszę
List do ciebie piszę,
Ciemny jak ta noc
To nieprawda mamo,
Jutro wyślę inny list
Jest dobrze, mamo,
Tak, jak miało być
A ty, mamo śpij,
Jeszcze noc dobrze śpij
Oooo Mamo
Mamo
Oooo Mamo
Śpij


Dzisiaj szczególny dzień, który nie potrzebuje wielu słów, Dzień Matki.
Wiele z nas jest matkami, niektóre tak jak ja i mój małżonek mamy to szczęście mieć Je jeszcze przy sobie. Ale są też takie, których nie ma. Wszystkie Mamy otaczamy dzisiaj szczególną pamięcią i modlitwą.


Na tą szczególną i wyjątkową okazję powstały dwie karteczki, każda inna, każda wyjątkowa.


Na odwrocie obu kartek umieściłam słowa znanej piosenki, śpiewanej kiedyś przez Violette Villas...
Poruszała mnie ta stara piosenka..moją Mamę również..



Wzór na bukiecik kwiatów wybrałam z książki, którą kilka miesięcy temu zamówił mi mąż.  Jestem wielbicielką japońskiej artystki Kazuko Aoki, która naturę a szczególnie kwiaty maluje haftem jak pędzlem.


W tej niewielkiej książeczce znajduję sie wiele cudownych inspiracji, które na pewno wykorzystam.


Obok kartek były też drobne upominki, które włożyłam do siateczek zrobionych ze sznurka.





Zrobiłam też drugą kartkę, bo mam drugą mamę, to mama mojego męża.
To mąż dokonał wyboru karteczki dla swojej mamy. Powstały 2 różne ponieważ bardzo nie lubię robić prac hurtowo. Dlatego można mieć prawie pewność, że nikt nie będzie miał takiej samej pracy. Wyjątkiem są właśnie wzory Kazuko. Ale nawet jeśli je powtarzam to haft i jego zastosowanie zawsze są inne.


Haft na tej kartce ponownie umieściłam na kartonowym medalionie, już najwyższa pora zrobić jakąś biżuterię :)




Zgłaszam swoje prace w zabawie u Reni.


Życzę wszystkim Mamom by nie tylko dzisiaj były traktowane w szczególny sposób.
Do zobaczenia...


50 komentarzy:

  1. In Spain we celebrate it on the first Sunday of May.
    It is wonderful to be able to tell our mothers that we love them with such charming detail as these cards that you have made with so much love.
    Regards from Spain

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne słowa, ściskają ogromnie za serce... Prace też są wspaniałe, cudowny wpis... Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. What an adorable post.Amazing embroideries!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowny wpis i życzenia. Prezenty mega piękne.U mnie w niedzielę będzie dopiero świątecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale piękne te hafciki i obie kartki cudowne, aczkolwiek moje serce skradł ten bukiecik w dzbanku, jest niesamowity. Co raz częściej mam ochotę spróbować innego haftu.
    Niestety zarówno moja mam jak i teściowa już nie żyją, więc mogłam im tylko znicze dziś zapalić.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak...każdego nas czeka wcześniej lubpóźniej rozłąka z matkami..chociaz powtarzam rodzicom, że nigdy nie wiadomo kto pierwszy odejdzie.

      Usuń
  6. Tak tu dzisiaj u Ciebie czule i nastrojowo w dniu tak pięknym :) Piękny wpis, piękne hafty i prace, wszystko takie miłe dla oka :) Pozdrawiam bardzo ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne słowa moja droga! Twoje karteczki z haftami są wspaniałą ilustracją do nich. Dzień Matki to cudowne święto, za tyle rzeczy chcemy wtedy mamom dziękować 😊 Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda, chociaż prezenty należą się Mamom przez cały rok.

      Usuń
  8. Wspaniałe hafty i karteczki. Szczególnie ujął mnie ten haft z bukietem w dzbanku - pracochłonny i piękny. Idealne prezenty od serca.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękne karteczki na tak wyjątkowe święto. Urocze bukieciki, bardzo nęcą mnie techniki, których tu użyłaś.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do spróbowania, nowe techniki działają ożywczo na naszą wene.

      Usuń
  10. wspaniały haft, cudownie kartka wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczne bukieciki, zawsze podziwiam tego typu haft. Podziwiam te listeczki, płateczki i kwiatuszki, piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też się podobają bardzo takie wzory, dlatego chętnie po nie sięgam.

      Usuń
  12. This is a remarkably beautiful card! I am in awe with the gorgeous stitching!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie ujęłaś to wszystko, i słowa z piosenki, i karki, i życzenia. Bardzo ładny post !
    Obie karteczki - urocze !!!
    Też bardzo lubię tę piosenkę "List do matki". Kiedyś próbowałam ją zaśpiewać, ale jest tak wzruszająca, że słowa uwięzły mi w gardle... Pozdrawiam cieplutko :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne hafty, cudne dowody miłości.

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękne hafty pięknie zagospodarowane- obie Mamy będą/były zachwycone:)
    Bardzo lubię ta piosenkę i zawsze sie wzruszam -choć obie nasze Mamy jeszcze żyją:)
    Bardzo dziękuje za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Te hafty są prześliczne i prześlicznie "podane".
    A mnie tu wzrusza coś zupełnie innego - że są jeszcze osoby, które myślą i mówią o Teściowej jak o drugiej Mamie. Jak ja lubię to określenie "obie nasze Mamy".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie że o tym piszesz..niestety czesto sie zdarza, że mamy naszych małżonków są pomijane lub wręcz wrogo traktowane.

      Usuń
  17. Prześliczne hafty wykonałaś i ładnie zagospodarowane:-)
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne hafty! Cudownie zagospodarowane :-)
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Tekst piosenki jest naprawdę wzruszający i nawet gdy go u Ciebie czytałam, łza zakręciła mi się w oku. Płakała przy niej również Wioletta Villas choć, jak przyznała w jednym z wywiadów, łzy przy wykonywaniu tej piosenki były wywoływane spojrzeniem w reflektory sceniczne.

    Pięknie obdarowałaś obie swoje Mamy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, tak to prawda, że kręci sie łza w oku..

      Usuń
  20. Jesteś mistrzynią róż i kwiatów wszelakich! Wszystko jest takie piękne! Pozdrowienia przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudowny haft i bardzo wzruszający post.

    OdpowiedzUsuń
  22. Cudeńka stworzyłaś, hafty przepiękne i wpis bardzo wzruszający.:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Rewelacyjne kartki,a wpis cudowny

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepiękny hafty!! Obie karteczki wspaniale się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Coś pięknego! Kartki są urocze, delikatne i misternie wykonane. Nie dziwię się, że jesteś zauroczona artystką, to piękne wzory, takie ulotne.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  26. Urocze kartki. I wzruszająca piosenka, uwielbiam ją :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Przepiękne karteczki! Uwielbiam Twoje kwiatowe hafty :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Cudowne, wzruszające prace :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Taki wiersz to dla mojej ukochanej babci. Mama nigdy nie wzbudzi takiego wzruszenia. Ale nie ma się co martwić, ona nigdy nie była uczuciowa, nie zauważy, hehe Ale ma swoje zalety :-)

    OdpowiedzUsuń

Mapa

Wygrałam!

Candy u Anett

Candy u Anett
Wygrałam !

...

Pascha 2021-2022-ZABAWA CAŁOROCZNA

Pascha 2021-2022-ZABAWA CAŁOROCZNA
Zapisy do końca Maja

Sal z biscornu