środa, 19 kwietnia 2023

Moja Wyspa Wielkanocna czyli Świąteczny tort i świąteczne upominki oraz kilka przemyśleń..

Piję kawkę i ciężko mi się obudzić po wczorajszym dyżurze, dzisiaj wieczorem idę znowu do pracy i jakoś jestem taka niewyraźna czyli zwyczajnie zmęczona i przemęczona 🤦 No ale kto z Was nie ma takich chwil. Kiedy wczoraj wieczorem wróciłam z pracy i oklapłam na fotelu mąż powiadomił mnie , że jedziemy na długi weekend na Mazury aby trochę odpocząć.. znalazł kilka kontaktów, podzwonił i za naprawdę niewielkie pieniądze mam nadzieję uda nam się wyrwać na 3 dni, mam taką przynajmniej nadzieję, że nic się nie wydarzy.. Wiem, że to niewiele ale dla mojego zdrowia psychicznego to ważne. Ale, ale wątek mi uciekł 🤣🤦wracam do tego, że piję 2 kawkę i staram się wrócić do równowagi przed wyzwaniami dzisiejszego dnia 😉. Mój wzrok ląduje na dżinsach które noszę okazjonalnie ponieważ ostatnio dużo schudłam i ściągam je bez odpinania ...szkoda mi je wyrzucić bo kupiłam w zeszłym roku, podobają mi się nie tylko ze względu na kolor..jest tylko mały problem ..na ciemnych tkaninach widać każdą plamkę. Nawet nie wiem skąd pochodzi i kiedy się to stało. W każdym razie zmobilizowało mnie to by zrobić sobie wreszcie mały? haft na tej plamie. Kurcze przecież ja też chcę mieć haftowane spodnie! I tym sposobem siedząc przy kawie zrobiłam przed południem haft..

Inspiracją był ten obrazek ...


Znalazłam go kiedyś na Pintereście i ściągnęłam na smartfona bo bardzo mi się podobał, nie wiem kto jest autorem ale mam nadzieję, że nie weźmie mi tego za złe.. czyż nie jest cudowny?😊 Chyba nikogo kto lubi takie motywy nie zdziwi mój wybór. Tyle w nim inspiracji, każda gałązka, każdy kwiatek jest małym dziełem sztuki, dlatego tak mnie urzekł. No i plusem jest kolor tkaniny. Na ciemnych wyglądają tego typu hafty niezwykle efektownie 🙂  Wybrałam  gałązkę krwawnika, haft nie jest ukończony ale na tyle aby chodzi w spodniach, bardzo jestem zadowolona z efektów i nie mogę zrozumieć dlaczego wcześniej tego nie zrobiłam... może to pierwszy krok do odblokowania mojej hafciarskiej niemocy ?



Jakoś zdjęć pozostawia wiele do życzenia ale jest bardzo pochmurno i na więcej mnie nie stać w tej chwili. Jak skończę to pokaże jeszcze raz... Zastanawiam się tylko czy zakończyć na tym fragmencie czy zrobić coś więcej w innych miejscach, jeszcze nie zdecydowałam ale bardzo mnie kusi 😉 nawet mam pomysł...a co Wy o tym sądzicie? Więcej motywów czy skończyć na tym?

Przy okazji moje spodnie zgłaszam do zabawy u Reni : ,,Link Party,,


Mam nadzieję, że haft na spodniach jak i tort pasuje też do 1 z kwietniowych przysłów w zabawie u Splocika ,, Rękodzieło i przysłowia,,

Ja zdecydowałam się na przysłowie drugie 🙂

 "Kreatywność to wymyślanie, eksperymentowanie, wzrastanie, ryzykowanie, łamanie zasad, popełnianie błędów i dobra zabawa. " Mary Lou Cook


Myślę, że ono bardzo pasuje do tego moich hafciarsko-cukierniczych wytworów 😉

Ale miało być o Wyspie Wielkanocnej a właściwie o mojej wyobraźni z nią związanej. Na urodziny szwagrów postanowiłam wykonać tort który od paru lat robi furorę w sieci, chodzi o tort wyspa 🏝️. O nim napiszę w innym poście teraz skupię się na tym wielkanocnym. Nie był taki wyszukany jak poprzednik ale zniknął szybciej niż bym sobie tego życzyła. Powstał na prośby młodszego syna któremu niezwykle smakował. Nawet pomagał mi formować wyspę ponieważ czasu na tego typu wypieki przed Świętami miałam niewiele.

A tak wyglądał tort w roboczym wykonaniu , niestety kiedy był jedzony byłam w pracy w 1 dzień Świąt i nie mogłam wykonać innych zdjęć.





Wody Oceanu wokół wyspy są bardzo ciemne i głębokie 😉😜a to za sprawą galaretki a raczej braku odpowiedniego koloru dlatego musiałam improwizować. Wierzcie mi na słowo tam są 3 kolory , niestety na zdjęciach tego nie widać, może następnym razem uda mi się to pokazać.

I na koniec pochwalę się 3 upominkami (dostałam też inne, ale myślę, że te Was bardziej zainteresują), chłopaki kupili mi 3 kolejne wzory, które mam nadzieję będą kiedyś wyszyte...zaczynają mi chodzić ręce, może to dobry objaw?🤫🤔




Ogromnie się cieszę z tych wzorów, szczególnie motyw pielęgniarki mnie zachwyca mogę go użyć i wyszyć w różnych pracach, da się go też nieco zmodyfikować na moje potrzeby. 

Wzór z wiedźmami musiał być 🤣 chłopaki wiedzą, że mam do nich słabość 😜 no a nasza rodaczka to jest must have tylko napis musi być po polsku 😉🤫 . Wszystkie wzory pochodzą z kolekcji : The Little Stitcher i są przecudne w stylu takim prostym jak lubię. 

Kochani to wszystko na dzisiaj, widzicie sami, że się zmobilizowałam i napisałam posta jakiego dawno tu nie widzieliście. Mam nadzieję, że to nie ostatni w tym stylu 😉 .A teraz zabieram się za inne obowiązki, muszę sprawdzić czy mięsko się nie przypaliło. 😱. Wszystkich odwiedzających i komentujących ściskam wirtualnie. Szczególnie dziękuję za Wasze komentarze pod wszystkimi postami , bardzo się cieszę, że podoba Wam się haft na katanie, mam nadzieję, że będzie takich haftów więcej ... Do następnego razu...Pa 😘




 

48 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie sobie poczyniasz z tymi haftami. Tort mnie bardzo zainteresował, dzisiaj właśnie szukałam przepisu na coś oryginalnego. Wygląda ciekawie. Życzę miłego wypoczynku. Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się, że Cię zainspirował tortem tu przepis
      https://www.przyslijprzepis.pl/przepis/island-cake-tort-wyspa

      Usuń
  2. Haft krwawnika na dżinsach rewelacyjny,chociaż cały polny bukiet też mi się podoba.Moim skromnym zdaniem na spodniach jest ok nie trzeba nic więcej.Natomiast bukiet widziałabym na dżinsowej ,takiej zwykłej torbie.Widziałam torbę ze starych spodni z podobnym haftem.Mam nadzieję że w święta dobrze odpoczełaś.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No torby to raczej nie uszyje, chyba że ręcznie...natomiast na dżinsach chyba jednak coś dołożę, zawsze można takie haftowane kawałki wykorzystać.

      Usuń
  3. Haft na spodniach wygląda znakomicie. Kocham takie delikatne hafciki z kwiatami polnymi. Wszystkie na obrazku to zioła, a to moja słabość. Czy więcej? to kwestia gustu. Tak czy inaczej będzie pięknie. O torcie wyspa nie słyszałam i pędzę do internetowej czeluści, bo mnie zaintrygował. Pozdrawiam :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polne kwiaty to mój ulubiony motyw i chętnie je wyszywam😊 nigdy ich dość. A przepisów na tort jest wiele można wybierać.

      Usuń
  4. Ta osamotniona gałązka aż prosi, żeby dorzucić coś jeszcze.
    Przysłowie od Splocika idealnie wpasowało się w Twoją koncepcję haftu na ubraniach.
    Wiedźmy i postacie ze świata nierzeczywistego, to moje ulubione motywy, więc z niecierpliwością czekam na Twoje dzieło.
    The Little Stitcher ma wzory jedyne w swoim rodzaju i nie dziwi mnie Twoje zauroczenie.


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj wiem , że też lubisz wiedźmy 😉 widziałam na Twoim profilu. Jeśli chodzi o spodnie to na pewno coś dołożę aż się prosi.

      Usuń
  5. Super pomysł, też mam takie spodnie ale w kolorze dżinsu.Te kwiaty polne są cudowne, dodałabym jeszcze jakiś żółty kwiat.Ciekawa ta wyspa koniecznie napisz przepis , to sama galaretka ? Pozdrawiam i miłej pracy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że na ciemnych dżinsach efekt haftu jest lepszy, przy jasnych trzeba użyć jaskrawych nici by haft był dobrze widoczny. Mam zamiar na moich dodać żółte kwiaty ale chyba nieco inne 😉. A tort nazywa się ocean, tu masz link do strony, chociaż jest ich więcej
      https://www.przyslijprzepis.pl/przepis/island-cake-tort-wyspa

      Usuń
  6. Zachwycają mnie wszelkie hafty polnych kwiatów . Ja bym zaszalała i dodała kilka traw lub innych roślinek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł na zakamuflowanie plamy. :)
    Haft jest śliczny i spodnie będą wyjątkowe. :)
    Jeśli chodzi o więcej haftu, to myślę, że tyle wystarczy, chyba, że coś jeszcze małego dorzucisz.
    Tort z wyspą wygląda imponująco i smakowicie.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  8. Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
    Miło mi, że bawisz się u mnie. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fakt ja na Ciebie to post bardzo długi. Taki reset i wyjazd na Mazury jak nic Ci się przyda!! Haft płaski u Ciebie bardzo lubię oglądać więc i spodnie mi się podobają . Ja bym juz nic do nich nie dodawała. Prezenty Ci chłopaki świetne zrobiły a na ten tort to muszę przepis znaleźć bo wygląda smakowicie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No fakt, ten post jest długi ale mam nadzieję, że nikogo nim nie zameczylam w końcu nie zawsze takie są 😉. Cieszę się na ten wyjazd dawno nie byłam na Mazurach.

      Usuń
  10. Gałązka krwawnika cudnie wyszła! Mnie takich ziół, łąkowych traw i kwiatków nigdy dość, więc ja bym poszalała i rozwinęła temat na tej nogawce ;-))
    Cytat Mary Lou Cook idealnie pasuje do Ciebie. Może za wyjątkiem tych błędów, które ja u Ciebie nie widzę. Dobry wybór!
    Tort to dla mnie wyższa szkoła jazdy. Nie piekę, bo nie mam dla kogo. Sama bym nie dała rady spałaszować, a córka bardzo liczy kalorie ;-( Za to ja z jedzeniem takich pyszności nie mam najmniejszego problemu. Oj, chętnie zaanektowałabym kawałek tej Wyspy Wielkanocnej :-)))
    Te wzorki, które od Synów dostałaś, znam. Mam nawet kilka zachomikowanych w folderze. Ale jakoś nigdy nie mogę się zabrać za coś w takiej stylistyce, która mi się przecież podoba. Za to bardzo lubię oglądać je u Ciebie :-)
    Życzę Ci wspaniałego i pełnego wrażeń wypadu na Mazury i pięknej pogody :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu za miłe słowa, jeszcze mi wiele brakuje jeśli chodzi o technikę, ale te motywy są dosyć proste. Mam już pomysł co i gdzie dołożyć ale to pewnie potrwa. Tort nie jest skomplikowany tylko bardzo pracochłonny! I faktycznie robić samemu dla siebie mija się z celem, moi chłopcy kochają ciasta więc wiem, że się nie zmarnuje.. jeśli chodzi o wzory to mam do nich słabość i wierzę, że uda mi się je wyszyć.

      Usuń
  11. Bardzo oryginalnie ozdobiłaś spodnie i bardzo mi się podoba ta gałązka. Niczego bym nie dodawała jest pięknie. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  12. No haft na spodniach ekstra i koniecznie coś doszyć!
    Odpoczynek się należy każdemu a Mazury są piękne. Jeśli chciałabyś kiedyś zwiedzić Sandomierz to zapraszam ,ode mnie to rzut beretem !Przenocuje i ugoszczenia 🙂
    A nowych wzorów zazdroszczę, choć mam też swoje ale zawsze to się oczy świecą hafciarski na nowe....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak Mazury są piękne i dawno tam nie byłam! A do Sandomierza się wybieram więc kto wie, może się spotkamy 🤗😘

      Usuń
  13. Małgosiu, tort wygląda smakowicie i intrygująco a haft na spodniach piękny i subtelny.
    Jestem pewna, że z trzech nowych wzorów wyczarujesz kolejne wspaniałe prace!
    Z najcieplejszym pozdrowieniem - Anita :-))

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo mi się podobają Twoje hafty, ślicznie wyglądają! Tort bardzo ciekawy i na pewno smaczny. Życzę udanego wypoczynku, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Chyba masz zagwozdkę z tymi spodniami;) ja raczej fanką minimalistki jestem, ale tutaj mi czegoś brakuje- czegoś małego uzupełniającego ten haft, ew czegoś małego jeszcze na kieszeni spodni. Ale pomysł i wykonanie super! Wyjazd na majówkę jak najbardziej potrzebny, chyba większość z nas go potrzebuje o tej porze roku. Za to tortem mnie zaskoczyłaś- super!! Dziękuje za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak ile ludzi tyle opinii, każdy ma inny gust i to jest ok. Ja wykorzystam kiedyś te wyszyte elementy dlatego pokuszę się o więcej 😊na kieszeni obowiazkowo tylko zastanawiam się nad motywem. Udział w w Twojej zabawie to przyjemność 🤗

      Usuń
  16. Embroidery with flowers on a dark background have a wonderful visual impact.
    It is great!!!
    Kisses from Spain

    OdpowiedzUsuń
  17. Pomysł na haft na spodniach ogromnie mi się podoba. świetny sposób, żeby zakryć jakieś niedoskonałości! i do tego spodnie stały się teraz jedne jedyne, wyjątkowe... :) super :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kochana ! Haft na dżinsach jest świetny, subtelny i naturalny ! Bardzo mi się podoba !Moja córka w zeszłym roku również popełniła haft na spodniach. Wyszyła sobie różę i dumnie się z nią nosi, bo nikt takich spodni nie ma.
    Wzory haftów - rewelacja !!! Oczywiście mnie również przypadł do gustu ten z pielęgniarką - wiadomo dlaczego ! Dziś ja po nocnym... odpoczywam (lewituję ). Dobrze, że jesteś ! Moc pozdrowień posyłam :)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Super pomysł na ozdobienie pięknym i delikatnym haftem spodni! Tort wygląda bardzo ciekawie i smakowicie :) Piękne otrzymałaś prezenciki, szczególnie wiedźmy wpadły w oko :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny pomysł z wyjazdem, na pewno odpoczniecie pełną parą, tego Wam życzę:)
    Jeansy prezentują się cudnie, bardzo ładny haft wybrałaś, ten fragment jest wystarczająco ładny, by istniał samodzielnie:)
    Tort wygląda bardzo oryginalnie, nawet nie staram się odgadnąć, jak go zrobiłaś, wielki szacun 💪
    Wzory na hafty są śliczne, bardzo fajny styl, najbardziej spodobały mi się wiedźmy 😁
    Super, że znalazłaś czas na post, oby tak dalej 🙏😊

    OdpowiedzUsuń
  21. Wiesz, zdarzyło mi się w mojej karierze Mamy zahaftowywać plamki, nawet i na dżinsowej sukience córek (nosiły jedna po drugiej, to mogę napisać, że córek), ale Twój to jest mistrzostwo, a mój to była chałtura nieudolnego czeladnika, jak widzę ;). Rewelacja. No ale to nic nowego... wiem jak cudnie haftujesz ;).
    Te wzory są rzeczywiście urocze, najbardziej chyba podoba mi się pielęgniarka :).

    Ufam, ze wypoczniesz. My też wyjeżdżamy, tyle że w przeciwną stronę i chyba nasza droga będzie krótsza.

    OdpowiedzUsuń
  22. Małgosiu, podziwiam Twoje umiejętności hafciarskie, takie haftowane dżinsy to coś wspaniałego. Ja bym tu jak najbardziej widziała więcej roślinek.
    Udanego odpoczynku.
    Małgosia X

    OdpowiedzUsuń
  23. Małgosiu jestem zachwycona Twoimi pomysłami co do haftowanych rzeczy, pięknie Ci to wszystko wychodzi i jak tylko lubisz taką haftowaną odzież to twórz dalej a ja bedę podziwiać 😍👏😁
    Świetne prezenty dostałaś od rodzinki te wzorki tak bardzo w Twoim stylu, nic tylko za igiełkę łapać i do dzieła!😁
    Pozdrawiam 🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
  24. Haft wygląda zacnie na spodniach :) A ciasto ciekawie, chociaż nie wiem czy chciałoby mi się tyle je dopracowywać.
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
  25. Haft na spodniach jest rewelacyjny! Ja bym jeszcze machnęła jakąś roślinkę 😉 Prezenciki cudne! A tort wyspa mnie zachwycił 😯! Miłego resetu i wypoczynku.Serdecznie pozdrawiam 🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie chyba straciłam motywację na kolejną roślinkę, spodnie się bardzo rozciągnęły, ale zobaczę..

      Usuń
  26. Hafcik na spodniach prześliczny🤩, może i ja się na podobny skuszę 🤔, kocham haftowanie, u mnie teraz monogramy na tapecie. Prezenciki super😁. Pozdrawiam cieplutko 😘❤️.

    OdpowiedzUsuń
  27. Uroczy haft - fajna ozdoba spodni.

    OdpowiedzUsuń
  28. Te haftowane spodnie są rewelacyjne! Nie mogę się napatrzeć. Zastanawiam się też nad tym, co napisałaś o chudnięciu. Jak to zrobiłaś, że "sporo" schudłaś? Ja walczę z kilosami od dawna, ale wciąż z marnym skutkiem.

    OdpowiedzUsuń
  29. Haft na spodniach delikatny i śliczny. Dzięki temu masz wyjątkowe, niepowtarzalne spodnie! Piękne masz prezenciki, a tort wygląda intrygująco :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Zazdroszczę Ci tych umiejętności - ten rodzaj haftu jest piękny ale też trudny :)

    OdpowiedzUsuń

Mapa

Wygrałam!

Candy u Anett

Candy u Anett
Wygrałam !

...

Pascha 2021-2022-ZABAWA CAŁOROCZNA

Pascha 2021-2022-ZABAWA CAŁOROCZNA
Zapisy do końca Maja

Sal z biscornu